1657408484514812
Loading...

Innalillahi, Siti Nurhaliza Keguguran dengan Usia Kandungan Baru Dua Bulan



Penyanyi negeri jiran Malaysia Siti Nurhaliza dirundung kabar duka. Ia baru saja mengalami keguguran.

Kabar tersebut diberitakan Siti lewat akun Instagramnya @ctdk, Selasa pagi (1/12/2015).

Siti menulis bahwa ia tidak mengumumkan kehamilannya secara luas, karena ia menanti saat yang tepat untuk bisa bercerita. Alasan lain, Siti merasa kala itu kehamilannya masih sangat baru dan rentan.

Ia mengonfirmasi kalau ia sedang hamil dua bulan ketika kegugurannya terjadi. Ia menambahkan pula kalau ia merasa bersyukur Allah menitipkannya hadiah yang indah selama dua bulan. Siti merasa kehamilannya adalah jawaban Allah atas doanya.

Unggahan status Siti di Instagram ditambahkannya gambar dengan kalimat, “Setiap ujian yang Allah bagi pasti ada hikmahnya. Semakin Allah sayang kepada seorang hambanya, semakin kuat ujian buatnya.”

Ia lalu mengucapkan rasa terima kasih kepada suami, keluarga, sahabat, dan penggemar atas dukungannya. Ia meminta agar diberi waktu dan ruang untuk memulihkan diri di hadapan publik.

Berikut tulisan Siti Nuhaliza di akun Instagramnya @ctdk yang ditulis dalam bahasa Melayu Malaysia:

ctdk: Bismillahirahmannirohhim ... Tanggal 1hb Dec ... Rasanya sudah sampai waktu & ketika yg sesuai utk Ct kongsikan dengan peminat & followers tersayang..
Mula mula Ct ingin sangat berkongsi cerita indah namun Ct percaya semua dugaan ada hikmah dariNYA..Ini semua meningkatkan lagi keimanan Ct kepada PENCIPTA Ct..
Memang tak mahu menafikan berita kehamilan kerana ia Anugerah terindah yg lama Ct nantikan dan sudah pastinya peminat yg mendoakan juga..Nak mengiyakan pun takut , kerana Anugerah ini terlalu baru dan 'FRAGILE' untuk di hebahkan.Hanya memohon masa yang sesuai..
                                                                                         
Ternyata , Allah SWT pinjamkan Anugerah ini utk seketika..sempat 2 bulan Ct kandungkan dan Ct keguguran..Ct Redha dan jauh di sudut hati amat bersyukur kerana Allah SWT beri Ct jawapan diatas doa Ct.. inshaAllah semoga ia permulaan untuk Anugerah yang seterusnya.. Terima Kasih Suami,Keluarga & sahabat yg memberi kata semangat & peminat yg sentiasa mendoakan Ct..Ct yakin pada Perancang Terbaik dalam hidup Ct iaitu Allah SWT..Selepas habis proses berpantang ni 😬😬 Ct akan menjalani kegiatan seperti biasa..kena masuk Gym balik🙈🙈dan beberapa acara di jakarta( plan asal shooting di KL sbb pregnant). Buat sahabat2 saya iaitu peminat & Followers saya...teruskan doa yang baik2 ye..mana tahu dalam berjuta ,ada yang makbul doanya..Ct pun mendoakan agar Allah SWT kurniakan Anugerah terbaik buat anda tak kiralah dalam apa bentuk yg anda inginkan..
sekian catatan panjang lebar dari saya & semoga semuanya sudah jelas. Buat masa ini, izinkan Ct untuk berehat sebelum mula bekerja seperti biasa. Terima Kasih Allah ...Wassalam..


Biduan berusia 36 tahun ini sudah menikah dengan pebisnis Datuk Khalid Mohd Jiwa sejak 2006.



Berita Selebriti 4085715661698520425

Posting Komentar

Beranda item

Terkini

Follow by Email